signedbyvictoria

Monstruöst mönster

Publicerad 2012-12-12 14:49:37 i Ytterplagg,

Jag har fått en fråga angående att lägga upp en liten bildserie med mönsterkonstruktion. För tillfället har jag bara projekt där mönstret redan är klart men jag ska göra en sådan här grej när jag är klar med kläderna som jag har inplanerade.
Här är i alla fall ett par bilder på ett mönster jag gjorde under gymnasiet, det är en sportjacka som jag fortfarande använder dagligen.
 
 
Det var runt 40 mönsterbitar varav de flesta skulle vara dubbla eller fyrdubbla. Jag vill minnas att jag hade 108 bitar sammanlagt att sammanfoga till ett plagg.
Jackan har tre lager foder och snölås både i ärmarna och i midjan. ett lager "vanligt" vinterfoder, ett lager shetlandsull och ett lager med jogging/kappfoder. Den har fickor med dålda dragkedjor, dragkedjor med snölås och fickor med lock. Det här måste var det plagg som krävt mest tankeverksamhet från min sida. Men jag är nöjd med resultatet!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela