signedbyvictoria

Ingen symaskin = PANIK

Publicerad 2012-08-20 00:12:21 i Om att sy,

Jag blev för inspirerad av mina leggings (i förra inlägget) att jag bestämde mig för att göra en outfit till, gjorde en kjol och en blus men tyvärr blev matchningen alldeles för konstig och ful så jag fick skrota drömmen om de skalbaggsfärgade leggingsen.
Men jag tror att kjol/blus-outfiten kommer bli jättebra.

När jag sydde för fulla muggar (mest hela dagen) insåg jag att maskinen lät illa. Så mu måste jag om med maskinen till min farmor, symaskinsmästaren, så hon kan ta sig en liten titt. Jag har ju varit så bortskämd att jag aldrig behövt åtgärda något annat än trådtrassel i maskiner förut.
Jag hoppas att min lilla Bernina bara behöver lite olja och kärlek så jag hinner klart med kollektionen, jag har ju inte ens startat med herrkläderna än! De som det kommer bli så mycket jobb med.

Här är min fina farmor!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela